چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

جوجه کباب

جوجه کباب

مواد لازم جوجه کباب :
يک عدد مرغ

1.5 استکان آب ليمو اگر ليموي تازه داريد بهتر است

نيم قاشق چاي خوري زعفران

1 قاشق چاي خوري نمک

1 قاشق سوپ خوري روغن زيتون

به مقدار کافي ذغال براي کباب کردن

سبزي خوردن هم فراموش نشود

طرز تهیه جوجه کباب :

اگر ليموي تازه استفاده مي‌کنيد آب ليموها را بگيريد. آب ليمو، زعفران، نمک و روغن زيتون را در ظرف مخلوط کنيد.
اگر وقت کافي و حوصله داريد، اول پوست مرغ را کامل بکنيد. پوست را دور نيندازيد براي کباب کردن از آن استفاده خواهيم کرد. گوشت مرغ را از استخوان‌ها جدا کنيد، سپس آنرا به قطعات يک اندازه تقسيم کنيد. قطعات 3 تا چهار سانتيمتري خوب است. پس از قطعه قطعه کردن مرغ، پوست مرغ را هم به قطعات مورد نياز تقسيم کنيد. حالا قطعات مرغ را داخل ظرف مخلوط آب ليمو بريزيد و بگذاريد حداقل 4 ساعت بماند. من معمولا شب قبل گوشت مرغ را آماده مي‌کنم و داخل مخلوط آبليمو مي‌خوابانم براي روز بعد.
هنگام کباب کردن، قطعات سينه مرغ را قبل از اينکه به سيخ بکشيد داخل يک تيکه پوست مرغ بپيچيد و بعد به سيخ بکشيد، دليل اين کار اين است که گوشت سينه مرغ هنگام کباب کردن زود خشک مي‌شود، با استفاده از پوست مرغ از خشک شدن کباب جلوگيري خواهيد کرد. اگر پوست مرغ به اندازه کافي نبود، قطعات ران مرغ را بدون پوست به سيخ بکشيد. دقت کنيد قطعات يک اندازه را با هم به سيخ بکشيد و اگر قطعات بزرگ و کوچک هستند سعي کنيد سيخ‌ها يک نواخت شوند، در اين غير اين صورت قطعات کوچک زودتر از بزرگ‌ها کباب مي‌شوند و برعکس بزرگ‌ترها دير تر.
براي کباب کردن جوجه کباب بايد دقت کنيد که گوشت مرغ زودتر از گوشت گوسفند يا گوشت‌هاي ديگر کباب مي‌شود، در نتيجه نياز به آتش بسيار قوي نداريد. من معمولا اگر گوشت گوسفند هم بخواهم همراه آن کباب کنم جوجه‌ها را در حاشيه مي‌گذارم و گوشت گوسفند را در وسط، به اين صورت حرارت کمتري به مرغ مي‌رسد در ضمن سعي مي‌کنم سيخ جوجه کباب‌ها را بيشتر زير و رو کنم تا يک نواخت کباب شوند. سعي کنيد جوجه کباب‌ها زياد از حد کباب نشوند، در غير اين صورت کباب شما خشک خواهد شد.
همراه با جوجه کباب مي‌توانيد گوجه فرنگي هم کباب کنيد و آنرا با ماست خيار يا ماست موسير و چلو سفيد سرو کنيد

منبعwww.iranisalam.com:


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :

پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
1 + 8 = ?

ورود

ثبت نام